Włochy 2015

Pierwsza podróż tak nam zapadła w pamięci, że postanowiliśmy złożyć kolejną wizytę w słonecznej Italii!
I tak pod koniec maja 2015 r. wyruszyliśmy z domu i pierwszym celem naszej podróży była Gorizia, przy granicy ze Słowenią. Ale nim tam dojechaliśmy, to w Tarvisio skręciliśmy na Słowenię. Droga górska, kręta ale też przepiękna. Co rusz spotykaliśmy kajaki na samochodach. Okazało się, że jest to region spływów kajakowych na górskiej rzece Isonzo. Zatrzymaliśmy się też w miejscowości Kanal, niezwykle urokliwej.
W Gorizii spotkaliśmy się z rodziną, zwiedziliśmy Triest i ruszyliśmy dalej.

Najpierw Palmanova, spacer po mieście zbudowanym na bazie pięciokata foremnego, z trzema bramami wjazdowymi. Włosi jednak znają to miasto z zupełnie innej strony. Komercyjnej, ponieważ jest tam całe mnóstwo autletów, z różnymi znanymi markami!
A potem pojechaliśmy nad zatokę wenecką do Brussy. W Brussie (miejscowość pomiędzy znaną w Polsce Bibbine a Caorle) znajduje się b. duży parking, na którym najwięcej jest kamperów (włoskich). Świetne miejsce do odpoczynku, do plaży kikaset metrów przez lasek piniowy, plaża piaszczysta, dobre miejsce do kąpieli, co też uczyniliśmy!
Parking w Brussie w ciągu dnia jest płatny (10 euro) i jest dostęp do toalety publicznej i zimnego przysznica. Po 18.30 jest bezpłatny (do 8 rano), nie ma serwisu dla kamperów. Tutaj znajduje sie też plaża, na której mogą przebywać psy!

Wracając na główną drogę zrobiliśmy serwis w Latisanie i popędziliśmy autostradą z Florencji do Bolonii na spotkanie ze znajomymi Tostkanerami w Vinci. Miasto Leonardo da Vinci. Już w 2012 roku bardzo chcieliśmy dotrzec do Vinci, ale jakoś nie było po drodze. Zafascynowało nas Muzeum Leonarda, repliki jego machin i różnych dziwnych urządzeń, kserokopie jego "rekopisów" i obliczeń matematycznych. Samo Vinci jest przepięknym małym miasteczkiem, z licznymi zaułkami, przepełnione klimatem Leonarda i ... wspaniałymi lodami (nigdy przedtem i potem też takich nie jedliśmy!)

(Aby obejrzeć album należy kliknąć na zdjęcie!)

W Vinci znajduje się parking dla camperów z pełnym serwisem. Jest też parking zwyczajny, gdzie również można się zatrzymać, nawet na noc.

I ruszamy dalej w drogę, zwiedzanie San Gimigniano (już przy potwornym upale, a nasza kotka w samochodzie!!!). Tutaj koszmar z parkingami, był jakiś w pewnej odległości od miasta... Ale jakoś udało nam się zaparkować pod murami miasta, ale tylko dlatego, że nasz kamperek jest małych gabarytów. Samo miasto pozwoliło nam odetchnąć od upału: wysokie mury budynków nie wpuszczały słońca do wewnątrz miasta!
I tutaj zapadła decyzja o założeniu klimy do naszego kampera! Prawie 40 stopni w dzień, a w nocy 30! Upał  dla nas nie do zniesienia!
Potem wspólnie z Toskanerami, nocne zwiedzanie Volterry. Tutaj nocleg na parkingu pod sklepem, ponieważ Area Sosta dla kamperów była zamknięta.

I przy potwornym upale zaczęliśmy podążać do Florencji. Toskaner (dzięki!!) wyszukał nam parking i niedalego od centrum zaparkowaliśmy w cieniu (kotka zostaje w samochodzie!). Wzdłuż rzeki Arno przemieściliśmy się do pięknego, ale potwornie zatłoczonego i gorącego Centro Storico. Ponte Vecchio, katedra Santa Maria del Fiore, dzwonnica Giotta, Baptysterium, Piazza della Signoria, Palazzo Vecchio, posąg przedstawiający Dawida autorstwa Michała Anioła, znany z filmu balkon ...... Upał, upał, upał  i szybki powrót do kampera. Kotka żyje!

Rezygnujemy z dalszych planów, zatrzymujemy się w Forli (bezpłatna Area Sosta) i pędzimy, co koń wyskoczy, do Gorizii, gdzie czeka na nas zimne piwo, klimatyzowane mieszkanie brata i odpoczynek od upału. Przez dwa dni nie wychodzimy nigdzie.

W Gorizii oczywiście znajduje się Area Sosta dla kamperów z pełnym serwisem i bezpłatna!
Tankowanie na Słowenii i powrót do domu.
Prawie 3 tys. kilometrów, wspaniała włoska atmosfera, winko i ... te powtorne upały!
W przyrodzie już prawie jesień. A w Polsce zielono, świeżo i zbliża się lato!

Odwiedza Nas

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.