Bogacs - wrzesień 2017

I kolejny nasz wypad na Węgry. Koniec września 2017, baseny termalne, spotkania z przyjaciółmi, czerwone wino, wycieczka do Cserepfalu  i impreza na św. Michała.

W Bogacsu, jak zwykle o tej porze, komplet na campingu. Pogoda wspaniała, choć noce już jesienne, chłodne, ale woda w basenach gorąca! Przyjachało mnóstwo znajomych, poznajemy również nowych kamperowiczów.
Jak zwykle zawsze wybieramy sie na spacer na puntk widokowy kilato, znaleźliśmy "kamienny ul", czyli taką stożkową wystającą skałę, na szlaku maryjnym nazbieraliśmy trochę tarek (będzie nowa nalewka - tarninówka).
  W sobotę, 30 września, bierzemy udział w imprezie "na Michała". Naszym gościem jest Węgier, Mihaly mówiący po polsku, któremu niejako przy okazji śpiewamy "sto lat" z okazji imienin.

Bogacs wrzesien2017

Od lat wybieraliśmy się do Cserepfalu, sąsiedniej miejscowości, aby obejrzeć jaskinię, której znaleziono szczątki neandertalczyków i nie tylko. I w końcu nadszedł ten dzień. Do Cserepfalu pojechaliśmy .... autobusem (nie chciało nam się pakować kampera). Jaskinia zrobiła na nas bardzo duże wrażenie! Niestety dotarcie do niej było dosyć trudne, bo ostatni bardzo stromy odcinek trzeba było pokonać podciągając się na barierkach (co widać na jednej fotce). Zejście było jeszcze gorsze niż podejście. Ale warto było.

jaskinia 2017

Do centrum Cserepfalu poszliśmy już piechotą. Punkt widokowy, czyli kilato, wskazywał kierunek drogi. Widok z niego jest wspaniały. Tym bardziej, że przed namy roztoczyła się dolina Hor, w Górach Bukowych. Po drodze obejrzeliśmy Kisamerykę, czyli Małą Amerykę. Są do "domy" wykute w skałach tufowych, gdzie mieszkała kiedyś biedota węgierska (ci bogatsi wyjechali do Ameryki).

Cserepfalu 2017

I tak kolejny nasz pobyt w Bogacsu sie zakończył. Pełen wrażeń, spotkań i rozmów!
I wcale nas to nie zmartwiło, ponieważ w listopadzie, jak wszystko będzie OK, znów tu na podsumowanie sezonu wrócimy.

Odwiedza Nas

Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.